Net zoals woontrends, veranderen ook de webtrends. De oude website van Bouwbedrijf Postma was niet meer van deze tijd en ze merkten dat klanten zich steeds vaker eerst oriënteren via internet. Hoog tijd dus om te gaan werken aan de verbetering van de online zichtbaarheid.
Bouwbedrijf Postma gaf ons de opdracht om een website te ontwikkelen waarmee de klant het echte 'Postma gevoel' kan ervaren.
Deze leuke klus hebben Amber en John met beide handen aangegrepen. Waarbij Amber de uitdaging kreeg om een creatief concept te ontwerpen voor de website en John de sparringpartner is geworden voor de online communicatie.
Het concept voor de website werd zeer positief door Bouwbedrijf Postma ontvangen en is na finetuning daarna technisch gerealiseerd op Bo Creator DXP. Voor de technische realisatie heeft Amber de hulp van Johan ingeschakeld en heeft Jappie de maatwerk referentiekaart ingericht.
Lanceren van de website
Voor de lancering van de website hebben we de social media kanalen geoptimaliseerd en een campagne uitgewerkt om de website te lanceren. Een voorbeeld van de campagne vind je in onderstaande fotogalerij.
Woonmagazine via Mailchimp
De nieuwe website heeft als doel om mensen te inspireren over de mogelijkheden en te triggeren om het woonmagazine aan te vragen.
Met de Mailchimp koppeling worden de aanvragen op het woonmagazine automatisch verwerkt in Mailchimp. In Mailchimp is een geautomatiseerde mailing (workflow) ingesteld, waardoor het woonmagazine direct wordt verstuurd en er na twee weken automatisch een e-mail volgt met follow-up.
Samenwerken & partnerschap
Na de ontwikkeling van de website hebben we onze samenwerking voortgezet. Tijdens een aantal sessies hebben we een heldere online strategie geformuleerd. Waaronder het uitwerken van de ideale klant en het in kaart brengen van de klantreis.
De uitkomsten van deze sessies leveren tal van nieuwe inzichten op waarmee de online communicatie kan worden doorontwikkeld.
Periodiek zitten we bij elkaar om de ontwikkelingen in de huizenmarkt te bespreken en acties uit te zetten op het gebied van online communicatie voor de komende periode.
Of het goed gaat? Bouwbedrijf Postma haalde mede door de verbeterde online zichtbaarheid met gemak de doelstellingen van het afgelopen jaar. Ook dit jaar is de orderportefeuille goed gevuld.
Ga ook samenwerken met Bo Webexperts