Deel deze pagina:
0512-544343

“Zoekmachine optimalisatie”

Home  /  Blog  /  Zoekmachine optimalisatie in 2018

Laura Poortenaar   3-jan-2018

Zoekmachine optimalisatie in 2018

Er zijn ontzettend veel SEO factoren die meewegen in de ranking van de zoekresultaten weergave voor een opgegeven zoekterm. Mocht u graag uw plaats in de ranking willen verbeteren dan kunt u onderstaande punten doorlopen.

Download het zoekmachine e-book

Titel en meta-omschrijving

Het is belangrijk om voor elke pagina op een website een unieke en relevante titel en meta-omschrijving te schrijven. Zorg ervoor dat het aan de hand van de titel en meta omschrijving duidelijk is voor de bezoeker waar de website voor is en houd rekening met de volgende punten:

  • Maak de titel niet langer dan 60 tekens en de meta-omschrijving niet langer dan 150 tekens.
  • Plaats de zoekterm zowel in de titel als de meta-omschrijving, tegenwoordig is het niet zo dat zoekterm in de meta-omschrijving zorgt voor een hogere ranking maar het zorgt wel voor een betere gebruikservaring en uiteindelijk zorgt dat voor een hogere ranking.
  • Scheid in de titel eventuele zoektermen met een pipe | of koppelteken – om de leesbaarheid te verbeteren.

Content

Zoekmachines willen graag een grote variatie aan kwalitatief sterke content omdat dit de kans verhoogt dat bezoekers vinden waar ze naar op zoek zijn. Zorg dus voor originele en relevante content en probeer de content frequent te vernieuwen. Houd voor de content rekening met de volgende punten:

  • Let op grammatica en spelfouten en zorg voor minimaal 300 woorden aan content.
  • Controleer op ‘duplicate content’ ook al bent u de originele schrijver, als uw content ook op andere websites weergeven wordt werkt dit nadelig op de ranking.
  • Maak gebruik van grafische en interactieve content op uw website om de gebruikservaring te verbeteren.
  • Maak een natuurlijk link profiel aan door links naar verschillende websites te plaatsen die relevant en behulpzaam zijn voor de bezoeker.

Gestructureerde data

Zoekmachines zoals Google maken gebruik van gestructureerde data, dit is een format waarin alle informatie van een pagina verwerkt kan worden tot een functionele grafische weergave in de zoekmachine. Bijvoorbeeld voor producten worden er een plaatje, prijs en omschrijving weergeven. Klik hier om zelf gestructureerde data te maken.

Sociale media

Ook heeft de populariteit op verschillende sociale media platforms impact op de ranking. Daarbij verbeterd het ook de ‘Trust ranking’ om sociale media profielen te koppelen aan de website. Zorg dus voor een uitgebreide contact pagina waarop alle sociale media profielen vermeld worden.

Mocht u na het doorlopen van deze stappen nog steeds geen verbetering zien, vraag dan hier een herziening aan of ga voor een uitgebreide handleiding naar deze link.



Deel deze pagina:
Een reactie plaatsen
“Be a voice, not an echo!”