Deel deze pagina:
0512-544343

“Zoekmachine optimalisatie”

Home  /  Blog  /  Zoekmachine optimalisatie in 2018

Vorig item Laura Poortenaar   3-jan-2018

Zoekmachine optimalisatie in 2018

Volgend item

Er zijn ontzettend veel SEO factoren die meewegen in de ranking van de zoekresultaten weergave voor een opgegeven zoekterm. Mocht u graag uw plaats in de ranking willen verbeteren dan kunt u onderstaande punten doorlopen.

Download het zoekmachine e-book

Onderzoek

Allereerst is het van belang om vast te stellen welke doelgroep bereikt dient te worden. Taalgebruik verschilt voor iedereen. Mocht het zo zijn dat u een doelgroep probeert te bereiken die geen of weinig verstand heeft van de vaktermen binnen uw branche, dan is het belangrijk de zoekterm hierop aan te passen. Het is van cruciaal belang voor Google dat de gebruikers van de zoekmachine uw website makkelijk en direct kunnen vinden. De "Direct Visits" tellen dan ook het zwaarste mee in de SEO scoring. 

Titel en meta-omschrijving

Het is belangrijk om voor elke pagina op een website een unieke en relevante titel en meta-omschrijving te schrijven. Zorg ervoor dat de titel en meta-omschrijving in een oogopslag duidelijk weergeven waar de website voor is en houd rekening met de volgende punten:

  • Google laat niet meer dan 70 tekens voor de titel en 320 tekens voor de meta-omschrijving zien, voor de mobiele gebruiker zijn dit 180 tekens voor de titel en 210 tekens voor de meta-omschrijving. Stem hier de titel en omschrijving op af.
  • Plaats de zoekterm in de titel en de meta-omschrijving. Het is niet zo dat het vermelden van de zoekterm in de meta-omschrijving direct voor een hogere ranking zorgt maar de gebruiksvriendelijkheid verbeterd wel en indirect zorgt dit voor een hogere ranking.
  • Scheid in de titel eventuele zoektermen met een pipe "|" of koppelteken "" om de leesbaarheid te verbeteren.

Content

Zoekmachines willen graag een grote variatie aan kwalitatief sterke content. Dit verhoogt namelijk de kans dat bezoekers vinden waar ze naar op zoek zijn. Zorg dus voor originele content en probeer de content regelmatig te vernieuwen en houd rekening met de volgende punten:

  • Let op grammatica en spelfouten en probeer minimaal 300 woorden aan content te weergeven op de pagina.
  • Controleer hier op dubbele content. Het maakt voor zoekrobots niet uit wie de originele auteur is. Als uw content ook op andere websites wordt weergeven werkt dit nadelig op de score voor uw website.
  • Probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van grafische en interactieve content op uw website om  gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.
  • Zorg voor een "natuurlijk" link profiel, door links op uw pagina naar andere websites te plaatsen die voor de bezoeker behulpzaam zijn. Vermijd commerciële links die niet relevant zijn.

Gestructureerde data

Zoekmachines zoals Google maken gebruik van gestructureerde data, dit is een format waarin alle informatie van een pagina verwerkt kan worden tot een "Rich Snippet". Klik hier voor de opmaakhulp van Google om zelf data te structureren.

Sociale media

Populariteit op verschillende sociale media platforms worden ook gemeten en meegenomen met de score. Probeer zoveel mogelijk sociale media profielen te koppelen aan uw website, dit verhoogt namelijk de "Trust Ranking". Daarbij wordt de vindbaarheid van de website verbeterd door vermeld te staan op verschillende sociale media platforms. 

Mocht u na het doorlopen van deze stappen nog steeds geen verbeteringen zien, dan kunt u hier een herziening aanvragen voor de score bepaling van uw website. Of ga voor meer informatie en een uitgebreide handleiding naar deze link.



Deel deze pagina:
Een reactie plaatsen