Deel deze pagina:
0512-544343

“Time to update”

Home  /  Blog  /  Time to Update

Vorig item John Boonstra   24-okt-2017

Time to Update

Volgend item

We beginnen eindelijk te merken dat de economie weer aantrekt. Het is dus tijd om je website en internet marketing activiteiten eens stevig onder de loep te nemen en te kijken waar de kansen voor jouw bedrijf liggen.

Bij Bo Webexperts helpen wij je hier graag mee en hebben daarom de campagne ‘Time to update’ in het leven geroepen. Bedrijven gaan weer investeren en consumenten gaan meer besteden, daarom is het noodzakelijk dat je doelgroep jou kan vinden en uiteindelijk bij jou het product of dienst zal afnemen.

In 2017 kan geen bedrijf meer zonder een internet marketing plan waar in ieder geval de volgende onderwerpen worden behandeld.

Focus en doelen bepalen

Met de focus bepaal je de doelgroep van je bedrijf en wat je deze doelgroep te bieden hebt. Wat zijn je unique selling points en vraag je af of dit de reden zal zijn waarom een klant voor jou zal kiezen. Dit zal namelijk in al je internet marketing activiteiten naar voren moeten komen.

Daarna stel je jezelf doelen die je de komende tijd wilt behalen. Durf de lat hoog te leggen!

Hoe ga ik mijn doel behalen

Na het bepalen van de focus en de doelen ga je bepalen hoe je deze wilt behalen. Hoe ga ik mijn website inrichten om de doelen te bereiken en hoe zorg ik voor een optimale gebruikerservaring?

Welke internetkanalen ga ik inzetten om mijn doelgroep te bereiken, hoe breng ik mijn unique selling points onder de aandacht en hoe trigger ik de doelgroep om mijn website te bezoeken? Bij internetkanalen kun je denken aan zoekmachines, social media, e-mailingen, externe websites en blogs.

Na het bepalen op welke kanalen je gaat inzetten maak je een jaarplanning waarin je eerst belangrijke periodes gaat aangeven. Dit kan bijvoorbeeld het WK of de aanloop naar moederdag zijn. In deze periodes kun je extra acties opzetten om meer conversie uit je internetkanalen halen. Daarnaast bepaal je hoe vaak je berichten gaat plaatsen op social media, met welke interval je mailingen gaat versturen en op welke externe websites en blogs je een bijdrage gaat leveren.

Testen en meten van de resultaten

Meten is weten! Welke internetkanalen leveren het meeste op en hoe kunnen we ze nog beter inrichten. Hoe zorg ik voor meer conversie op mijn website of webshop en is de klant tevreden met het geleverde product of de dienstverlening?

Bij Bo Webexperts is het team van specialisten constant bezig met deze vraagstukken en houden we de ontwikkelingen op internet nauwlettend in de gaten. Graag gaan wij samen met jou de uitdaging aan om jouw internet marketing plan vorm te geven en in uitvoering te zetten.


Deel deze pagina:
Een reactie plaatsen