Home  /  Blog  /  Digital experience platform, het CMS van de toekomst

Vorig item Volgend item

Digital experience platform, het CMS van de toekomst

Roland van Ommeren
plaatste dit bericht in:
WebdesignOnline communicatieSocial Media
16 januari 2020

Het hebben van alleen een website met een CMS is in deze tijd te weinig om te communiceren huidige klantengroepen. Externe communicatie is steeds belangrijker geworden om te kunnen concurreren. Effectieve externe communicatie versterkt de band met klanten, zorgt voor loyaliteit, vergroot het vertrouwen in je merk en draagt bij aan de omzet. 

Website met CMS

Voorheen was het hebben van een website met daarop een telefoonnummer en een contactformulier voldoende. We zijn nu in een fase beland dat de communicatie tussen bedrijf en klant ook via mobile apps, chat, voice, IoT en andere opkomende interfaces loopt. 

DXP

Een standaard CMS is dus niet meer voldoende om te voorzien in de volledige communicatie tussen bedrijven en klanten. Het CMS van de toekomst wordt een 'digital experience platform' (DXP).

Een DXP bied een antwoord op het gebrek aan “customer experience” waar veel bedrijven mee kampen. Het is namelijk niet meer genoeg om enkel klanten te werven, nadien moet je ook klanttevredenheid en klantloyaliteit stimuleren.

Digitale touchpoints van de customer journey

De sterkte van een DXP is dat het een centraal platform is van waaruit alle digitale touchpoints van de customer journey bedient kunnen worden. Er wordt content naartoe gestuurd en er worden gebruikersgegevens uitgehaald.

Digitale touchpoints

API's

API’s zijn hierin de verbindende factor, dit doordat de data zo wordt gestructureerd dat deze onafhankelijk van platform of interface gedeeld kan worden. Ook zijn deze API's van belang om de connectiviteit te verbeteren tussen de belangrijkste elementen van een modern DXP namelijk:

  1. Customer Information System(CIS)
  2. Marketing Automation tooling
  3. Product Information Management (PIM)
  4. Business intelligence tools

Het CMS van de toekomst | Bo Webexperts

Bo Creator DXP

Het digital experience platform is een must voor bedrijven die op een punt in hun digitale evolutie verkeren waar ze baat hebben bij een volledig geïntegreerde ervaring. Het beheren van de website is een onderdeel van een DXP, maar wel een belangrijk onderdeel. Wij zijn druk bezig om de Bo Creator om te vormen naar een compleet digital experience platform.

Deel deze pagina:

Wilt u meer informatie over het Bo Creator DXP?

Neem contact met ons op via het contactformulier of bel direct met 0512-544343.

 
Button