0512-544343

“Extra omzet tijdens de feestdagen”

Home  /  Blog  /  10 tips voor extra omzet voor en tijdens de feestdagen

Vorig item John Boonstra   6-feb-2018

10 tips voor extra omzet voor en tijdens de feestdagen!

Volgend item

De feestdagen bieden veel ondernemers de kans om extra omzet te genereren. Thuiswinkelen beleeft dan ook een hoogtepunt rond de feestdagen, gemiddeld zorgen de feestdagen voor 22% extra online omzet. Profiteer hier ook maximaal van mee en maak gebruik van de 10 tips die ik heb uitgewerkt om je op ideeën te brengen. Heb je hulp nodig? Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen.

1. Maak een Marketingkalender

Met een marketing kalender hou je overzicht op alle komende acties in deze periode en waar nog voorbereidingen voor moeten worden getroffen.

Download de gratis Marketing Kalender

2. Stuur extra mailingen voor de feestdagen

Voor en tijdens de feestdagen is het de perfecte tijd om extra e-mailingen te sturen. Je kunt bijvoorbeeld Mailchimp gebruiken om deze mailingen op te maken, in te plannen en te versturen. Wat je kunt opnemen in deze mailingen: 

  1. Extra openingstijden winkel voor de feestdagen.
  2. Events.
  3. Kortingscode.
  4. Acties tijdens Black Friday & Cyber Monday
    (vrijdag 24 november 2017 en maandag 27 november).
  5. Bestsellers of cadeau ideeën.
  6. Nog op tijd in huis voor de feestdagen.
  7. Verzending in cadeauverpakking gratis.

Je kunt bijvoorbeeld MailChimp gebruiken om deze mailingen op te maken, in te plannen en te versturen.

3. Verzenden in cadeauverpakking aanbieden bij het afrekenen

Geef je klanten bij het afrekenen de mogelijkheid om, tegen een kleine vergoeding, de bestelling te verzenden in een cadeauverpakking. Een cadeauverpakking kun je ook als promotie gratis aanbieden

Cadeauversiering

4. Doe bij elke bestelling een flyer

Doe bij elke bestelling een flyer met cadeautips, aanbiedingen, breng de cadeaubonnen onder de aandacht en biedt gratis verzending in een cadeauverpakking door het gebruik van een actiecode.

5. Maak een aanbieding op Facebook en Instagram

Communiceer je promoties via Facebook en Instagram door het maken van een aanbieding via het Advertentiebeheer. Zorg ervoor dat je opvalt, want je bent vast niet de enige. Gebruik de retargeting mogelijkheden om bezoekers die je website eerder hebben bezocht te bereiken.

6. Start met de verkoop van cadeaubonnen

De cadeaubon is nog steeds populair en zorgt voor extra omzet en laat mensen kennis maken met je bedrijf. Dus, start met de verkoop van cadeaubonnen! Verkoop je al cadeaubonnen, dan is het nu de tijd om ze even extra onder de aandacht te brengen.

7. Stuur een digitale kerstkaart en nieuwjaarsgroet

Bedank je klanten voor het vertrouwen en stuur een digitale kerstkaart.

8. Pas de vormgeving van je website aan in de stijl van de feestdagen

Geef je webshop voor- en tijdens de feestdagen een andere look. Vaak kan een kerstmutsje met wat sneeuw op het logo al helpen. Pas wel op met sneeuwvlokken, want dit maakt de website traag en kan irriterend werken. Daarnaast is het verstandig om de werking van je website op een mobiele telefoon even extra te controleren.

9. Voeg acties toe aan je Google Adwords Campagnes

Voeg speciale kortingscodes of promoties toe aan Google Adwords voor extra traffic. Het kan helpen om je budget te verhogen tijdens de feestdagen en de biedingen van Google Shopping te verhogen.

10. Koester je vaste klanten

Geef je vaste klanten extra voordeel met actiecodes, geef ze als eerste toegang tot de sale en breng ze op de hoogte van nieuwe producten.

Heeft u hulp nodig bij het effectief inzetten van online marketing activiteiten?

Neem nu contact met ons op



Deel deze pagina:
Een reactie plaatsen