Artikel 2 TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST EN UITVOERING OVEREENKOMST
2.1 Overeenkomsten komen tot stand wanneer Bo Webexperts B.V. de opdracht schriftelijk aanvaardt of wanneer de overeenkomst door de afnemer en door Bo Webexperts B.V. is ondertekend. Elektronische overeenkomsten komen tot stand doordat Bo Webexperts B.V. de opdracht schriftelijk aanvaardt middels een opdrachtbevestiging.
2.2 Naast een eenmalig project biedt Bo Webexperts B.V..ook langdurige overeenkomsten aan. Uit de offerte blijkt of er een overeenkomst voor onbepaalde tijd wordt aangegaan of voor een bepaalde duur (bijvoorbeeld 36 maanden). Ook blijkt uit de offerte of er een abonnementsvorm wordt afgesloten.
2.3 De door Bo Webexperts B.V. aan de afnemer verzonden opdrachtbevestiging wordt geacht de inhoud van de gesloten overeenkomst volledig en juist weer te geven. De afnemer gaat akkoord met de inhoud van de opdrachtbevestiging
2.4 Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Bo Webexperts B.V. niet.
2.5 Bo Webexperts B.V. behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen de opdracht te weigeren. Een dergelijke weigering geeft nimmer enig recht op schadevergoeding.
2.6 Bo Webexperts B.V. is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en aldus het uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Bo Webexperts B.V. de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de afnemer de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
2.7 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of aanwijzing van de afnemer, van de bevoegde instanties et cetera, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in kwalitatief en/ of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit ook consequenties hebben voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. Bo Webexperts B.V zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De afnemer aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering.
2.8 Indien de overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, dan is Bo Webexperts B.V. gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen Bo Webxperts B.V. bevoegde persoon en de afnemer akkoord is gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering gegeven zal worden. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Bo Webexperts B.V. op en is voor de afnemer evenmin grond om de overeenkomst op te zeggen. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan Bo Webexperts B.V. een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/ of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben bijvoorbeeld voor de in dat kader te verrichten werkzaamheden of te leveren zaken.
2.9 Indien de afnemer een gebruikerslicentie van Bo Webexperts B.V. heeft gekregen dan hoort kan de afnemer gebruikmaken van de helpdesk van Bo Webexperts B.V.. De helpdesk is verdeeld in drie categorieën, “A”, “B” en “C”. In de offerte staat vermeld in welke categorie de afnemer valt. Het aantal uren helpdesk hangt af van de categorie. Dit is op basis van fair-use policy. Bo Webexperts B.V. beoordeelt in deze of de afnemer aan deze fair-use policy voldoet.
A = 1 uur per jaar, B = 4 uur per jaar, C = 6 uur per jaar.